خاصیت آنتی اکسیدانی پنج میوه، ما را از چاقی و اضافه وزن دور می کند…

آنتوسیانین موجود در برخی میوه ها که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، ممکن است به پیشگیری از اضافه وزن کمک کند.

میوه

میوه

 

سیب

سیب سرشار از فلاونوئیدها و غنی از فیبر است. مصرف روزانه سیب برای کاهش وزن اهمیت زیادی دارد.
برای بهره بردن از مزایای سلامتی سیب، آن را با پوست بخورید چون بیشترین میزان آنتی اکسیدان و فیبر این میوه در پوستش گنجانده شده است.
مصرف سیب منجر به بهبود کنترل قند خون می شود .

 

 گلابی

این میوه نیز دوز سالمی از پلیمرهای فلاونوئید را دارد و فیبر بالای موجود در آن منجر به احساس سیری طولانی مدت می شود.

گلابی را نیز باید با پوست بخورید تا از بیشترین منافع سلامت آن سود ببرید.

 

فلفل

تعجب نکنید فلفل ها هم جزو میوه ها هستند ? البته جزو سالم ترین آنها که می توانند نقش مهمی هم در کاهش وزن داشته باشند.

ترکیبی به نام کپسایسین موجود در فلفل منجر به تبدیل چربی های سفید به چربی های قهوه ای انرژی سوز در بدن می شود.

 

زغال اخته

سرشار از آنتوسیانین ها و پلیمرهای فلاونوئید است. مصرف روزانه این میوه، شما را دچار احساس سیری کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

 

توت فرنگی

همتای زغال اخته است و به حفظ وزن سالم کمک می کند. توت فرنگی نیز سرشار از آنتوسیانین بوده

و مصرف یک فنجان از آن در روز به همراه ماست کم چرب یا بلغور جو، پیشنهاد می شود.
وقتی صحبت از مصرف زیاد میوه می شود، نگرانی از اضافه وزن ناشی از فروکتوز موجود در آنها وجود دارد

اما میوه هایی مانند سیب سبز، گلابی، انواع توت مانند تمشک،

توت فرنگی و بلوبری بهترین میوه ها برای کاهش وزن هستند ضمن این که قند کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند.

✍منبع: دفتر آموزش وارتقا سلامت
گام به گام با مشاوران تغذیه