در این پست می خواهیم تعدادی نکته و راهکار ساده برای کاهش چربی غذایی پیشنهاد بدیم.
با رعایت این نکات به راحتی می توان کالری غذا را به طرز قابل توجهی کاهش داد و از اضافه وزن جلوگیری کرد.
همچنین درفرایند کاهش وزن نیز تاثیر بسزایی دارد

و چه بسا بدون رعایت این نکات رژیم جوابدهی مناسبی نداشته باشد.

لبنیات کم چرب را جایگزین پرچرب کنید.به عنوان مثال از پنیر کم چرب به جای پنیر خامه ای استفاده کنید.

از غذاهای اب پز بخارپز تنوری و کبابی به جای یرخ کردنی استفاده کنید.

مصرف غذاهای اماده را به دلیل وجود روغن و نمک زیاد کاعش دادع و مصرف انواع سبزی را افزایش دهید.

روغن مایع را مستقیما از داخل بطری به غذا نریزید و آن را باقاشق اندازه گیری کنید.

از اب لیمو ابغوره همراه روغن زیتون به جای سس مایونز در سالاد استفاده کنید.

از گوشت های کم چرب به جای گوشت های پرچرب استفاده کنید و پوست مرغ و چربی های گوشت قرمز را جدا کنید.

روغن مواد غذایی سرخ شده را با گذاشتن در صافی و کمی فشار دادن ماده غذایی و یا قراردادن روی یک دستمال تمیز از آن ها جدا کنید.

مصرف امعا و احشا مانند کله پاچه زبان مغز را کاهش دهید.

مصرف غذاهای چرب و آغشته به روغن را کاهش دهید و از حداقل روغن استفاده کنید.

به جای روغن های جامد و کره حیوانی و مارگارین از روغن های مایع به خصوص روغن زیتون و کانولا در طبخ غذا استفاده کنید.

قبل پخت چربی های قابل رویت گوشت و مرغ را جدا کنید.

درصورت اب پز کردن مرغ آب و جربی های موجود در ان را دور ریخته و مجددا اب تمیز بریزید و پخت را ادامه دهید تا چربی ها دورریخته شوند.

مصرف موادی ککلسترول بالایی دارند مانند جگر مرغ،معز،کلیه، امعا و احشا گوسفند را محدود کنید.

هرنوع روغن کاربرد خاصی دارد.از روغن مایع برای پخت و تهیه سالاد و از روغن مخصوص سرخ کردنی برای سرخ کردن غذا استفاده کنید.

ظرف نگهدار روغن باید سالم، غیرقابل نفوذ به نور و کاملا دربسته باشد.

نگهداری روغن مایع در ظروف شفاف ودرمعرض نور صحیح نیست و موجب فساد روغن می شود.

چطور بدانیم که غذا حاوی چربی زیاد است؟

به برچسب ها دقت کنید تا به میزان چربی غذا پی ببرید.
معمولا برچسب ها درمواد غذایی بسته بندی شده نشان دهنده مقدارچربی در صدگرم ماده غذایی است.
موادغذایی ک بیشتر از ٢٠گرم چربی درهر ١٠٠ گرم پرچرب،

بین ٣تا ٢٠گرم چربی متوسط و کمتر از ٣گرم چربی کم چرب محسوب می شوند.

بیش از ۵گرم چربی اشباع در هر ١٠٠ گرم اشباع زیا و ۵گرم چربی اشباع یا کمتر درهر ١٠٠ گرم، اشباع کم محسوب می شود.