هنرتوخونه: سیستم ایمنی ما تحت تاثیر عوامل محیطی بسیاری قرار می گیرد.
این سیستم بسیار هوشمند و گسترده است و کارایی خارق العاده ای دارد. اما عوامل خاصی می توانند این سیستم را تضعیف یا قویتر سازند.
با ما همراه باشید:

 

۱- هله هوله نخورید:

مواد حاوی قندهای ساده زیاد، چربی زیاد خصوصا چربی جامد، مواد حاوی نگهدارنده ها و غذا ها و شیرینی های سرخ شده باعث افزایشاسترسوراکسیداتیو در بدن و تضعیف سیستم ایمنی می شوند.

 

۲-سبزی و میوه های رنگی استفاده کنید:

از سبزیجات و میوه های رنگی خصوصا زرد و نارنجی و بنفش و تازه استفاده کنید.
سبزیجات و میوه ها حاوی موادی هستند که به پاکسازی بدن از سموم کمک کرده و سیستم ایمنی را حمایت می کنند.

 

۳-آب فراوان بنوشید:

روزانه حداقل ۸ لیوان معادل ۲ لیتر آب مصرف کنید.

 

۴-استراحت کنید:

شب زودتر بخوابید.ساعت خواب و بیداری منطمی داشته باشد.
خواب روی عملکرد روزانه ما، سیستم ایمنی ما، ظاهر و پوست ما و همچنین عملکرد ذهنی ما بسیار موثر است.

 

۵-از استرس دوری کنید:

استرس باعث ترشح هورمون هایی در بدن می شود که سیستم ایمنی را سرکوب می کند.
تا حدامکان استرس های خودراکنترل کنید و انجام کارهای استرس زا را بع بعد از بهبودی کامل موکول کنید.

 

۶-سیگار نکشید:

سیگار رادیکال های آزاد را در بدن افزایش و التهاب و استرس را در بدن بالا میبرئ و درنتیجه سیستم ایمنی را تضعیف کرده و احتمال ابتلا به سرطان را بالا می برد.

 

۷-ویتامین سی مصرف کنید:

ویتامین سی از نوع ویتامین های حامی سیستم ایمنی می باشد.
خطر ابتلا به عفونت و سرطان را کاهش می دهد و همچنین به سلامتپوست نیز کمک می کند.
منابع ویتامین سی شامل سبزیجات و میوه های تازه مانند مرکبات، فلفل دلمه ای و کیوی می باشد.

 

۸-از منابع روی استفاده کنید:

روی برای عملکرد سیستم ایمنی لازم است.
منابع روی شامل انواع گوشت ها، مغزیجات . غلات غنی شده می باشد.

 

۹-ورزش کنید:

ورزش عامل بسیار قوی در تقویت سیستم ایمنی می باشد.
سیستم قلبی عروقی را بهبود و خونرسانی به اعضا را بهبود می بخشد.
به بدن در دفع سموم کمک می کند.
پس ورزش خصوصا ورزش هوازی در هوای آزاد را فراموش نکنید.