استفاده از کیف یکی از ملزومات همه است, چه مردان برای سرکار رفتن چه زنان برای خیابون و خرید و چه بچه ها برای مدرسه. اگر از کیف به شیوه صحیح استفاده نکنید مشکلات زیادی برای دست وگردن و کمر شما به وجود می آورد مخصوصا اگر کیف سنگین حمل می کنید.

عوارض و خطرات کیف سنگین

 

کیف سنگین

تحقیقات نشان داده است که کیف‌ها تا چه اندازه می‌توانند در زندگی روزانه و سلامت ما تاثیرگذار باشند.

از آن جا که همه ما دوست داریم تمام وسایل ضروری و مورد نیازمان را همراه داشته باشیم از کیفهای بزرگ استفاده می کنیم.تحقیقات نشان داده است که کیف ها تا چه اندازه می توانند در زندگی روزانه و سلامت ما تاثیرگذار باشند.

در ان جا چند نمونه از اتفاقاتی که در اثر استفاده از کیف بزرگ برای بدن می افتد و روشها و توصیه هایی برای جلوگیری از این مشکلات آورده ایم.

استرس و فشار

حمل کیف سنگین تاثیرات شدیدی روی بدن دارد.با به زور کشیدن این بار سنگین مشکلاتی جدی به بار خواهد آمد.امروزه بیشتر ما سبک زندگی بی تحرکی داریم.وقتی با این شیوه زندگی ناگهان برای مدتی طولانی کیف های سنگینی را حمل کنیم استرس و فشار زیادی به بدن وارد می کنیم.وقتی کیف سنگین حمل می کنید عضلات ستون فقرات شروع به خنثی کردن این وزن می کنند و در نتیجه بیشتر فشار روی پایین کمر وارد می شود.هر چه بار سنگین تر باشد این فشار هم بیشتر خواهد شد.

تاثیرات استفاده از کیف سنگین

تغییر در حالت راه رفتن طبیعی: یکی دیگر از تاثیرات استفاده از کیف های سنگین روی تعادل تمام بدن است.وقتی بار زیادی را با یک طرف بدن حمل کنید بدون شک تاثیری منفی روی تمام بدن خواهد گذاشت ویکی از این تاثیرات تغییر در حالت راه رفتن یا حرکات بازوها و پاها در حال راه رفتن است.وقتی پاها و بازوها حالت طبیعی خود را هنگام راه رفتن نداشته باشند بدن نیز تعادل خود را از دستخواهد داد.

خشکی ماهیچه های گردن و شانه: و اما چه اتفاقی برای ماهیچه هایی که وظیفه حمایت از بارهای سنگین را دارند می افتد؟ کیف های سنگینباعث می شوند ماهیچه های ذوزنقه ای بالای شانه ها دچار گرفتگی و سفتی شوند و این گرفتگی به پایینگردن نیز سرایت می کند.این اتفاق منجر به خشکی در قسمت بالای کمر، شانه ها و گردن نیز می شود.این مشکل می تواند منجر به کاهش انحنای گردن نیز شود.بالاتر از همه این ها مشکل آرتروز نیز ایجاد خواهد شد.بیشتر کسانی که مشکل آرتروز گردن دارند برای مدتی طولانی از کیف های سنگین استفاده کرده اند.برای جلوگیری از این مشکل کیف را روی قسمت خمیدگی آرنج قرار دهید تا فشار کمتری به شانه ها وگردن وارد شود.

 

بد نیست بدانید حمل کیف سنگین دستی باعث بروز سردرد میشود

 

سردرد یکی از مشکلاتی است که ممکن است همه ما آن را تا به حال بارها تجربه کرده باشیم. بعضی از این سردردها را می توانیم خودمان درمان کنیم اما برای بعضی از آن ها حتما باید به پزشک مراجعه کنیم. در ادامه با توضیحاتی که تقدیم شما دوستان خواهد شد می توانید با برخی ازعوامل ایجاد کننده سردرد آشنا شوید.

بروز سردرد تنها به دلیل بیماری یا خستگی نیست بلکه برخی عادت های اشتباه روزانه هم می تواند باعث بروز سردرد از خفیف تا شدید در افراد شود.

کارشناسان در جدید ترین پژوهش های خود برخی کارهای عادی و روزانه که باعث بروز سردرد در افراد می شود را شناسایی کرده اند و توصیه می کنند افراد بویژه خانم ها که سردرد در آنها شایع تر است توجه خاصی برای جلوگیری از بروز سردرد به این دلایل داشته باشند.

از جمله مواردی که باعث بروز سردرد می شود حمل کیف سنگین دستی توسط خانم ها است، معمولا خانم ها وسایل مختلفی را با خود حمل می کنند و دانشجویان این روزها انواع کتاب، تبلت و لپ تاپ های سنگین را با خود حمل می کنند که فشاری مضاعف به کمر و گردن آنها می آورد و می تواند باعث بروزسردرد به دلیل فشار به اعصاب ستون فقرات و گردن شود.

کارشناسان توصیه می کنند خانم ها از حمل وسایل غیر ضروری توسط کیف خودداری کنند و اگر مجبور به حمل وسایل سنگین هستند در فواصل کوتاه کیف خود را زمین بگذارند تا کمر آنها استراحت کند.

طریقه حمل صحیح کیف سنگین

کیف دستی را به تناوب بر روی هر دو شانه خود بیندازند و بهتر است برای حمل وسایل از کوله پشتی استفاده کنند تا فشار کمتری به کمر آنها وارد بیاید.

از جمله دیگر مواردی که باعث سردرد در خانم ها می شود استفاده بیش از حد از انواع داروهای مسکن برای رفع سردرد و دردهای عضلانی است که باعث می شود بدن آنها نسبت به داروها مقاوم شود و نیز سردرد به دلیل التهاب عروق مغزی رخ دهد.

یکی دیگر از مواردی که باعث سردرد در خانم ها می شود نشستن بیش از حد پشت میز و کار با دستگاه های تلفن همراه، کامپیوتر و لپ تاپ است که به دلیل نیاز به تمرکز بالای چشم و بی تحرکی سر و عضلات گردن می تواند باعث فشار به اعصاب بینایی و عصب های مغزی و بروز سردرد در آنها شود.

بهترین راه برای جلوگیری از بروز سردرد در این مواقع داشتن تحرک و پرهیز از نشستن برای مدت زمان طولانی است.

برخی ورزش ها از جمله ورزش با دمبل حتی دمبل های سبک نیز می توانند باعث فشار به اعصاب ماهیچه ای و بروز سردرد شوند. اگر هنگام دمبل زدن یا کمی پس از آن دچار سردرد می شوید از انجام این ورزش خودداری کنید.

با رعایت این موارد ساده می توانید بدون احساس سردرد به فعالیت های روزانه خود برسید و جسمی سالم داشته باشید.