اخیرا با بروز روز افزون سرطان روبه رو هستیم و به  بیماری شایعی تبدیل شده.

استرس های موجود در دنیای امروز، آلودگی هوا، سبک زندگی نشسته، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات و ژنتیک

همگی از عوامل تاثیر گذار در این بیماری هستند.

 

اما ما بارعایت یسری نکات میتونیم تا اونجا که میتونیم خودمون رو از سرطان دور نگهداریم.

به مطالب زیر توجه کنید:

۱/ اصلاح سبک زندگی

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار سبک زندگیه فرد هست.

سبک زندگی نشسته و بی تحرک عامل ایجاد بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی و سرطان هست.

متخصصان توصیه به انجام فعالیت بدنی منظم برای تامین سلامتی دارند.

حداقل فعالیت توصیه شده پیاده روی به مدت حداقل نیم ساعت، حداقل ۵ روز در هفته هست.

پیاده روی رو از کم شروع کنید و به آرامی شدت و مدتش رو افزایش بدید.

 

۲/اصلاح تغذیه

از چربی های اشباع دوری کنید:

خامه، کره، روغن جامد و … همه حامی اسید چرب اشباع هستند که التهاب و ریسک سرطان را بالا میبرند.

از روغن های سالم خصوصا زیتون استفاده کنید.

از مصرف زیاد قندهای ساده بپرهیزید:

این مواد علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به دیابت باعث افزایش التهاب دربدن هم می شوند.

سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید:

سبزیجات و میوه ها حاوی آنتی اکسیدان هستند و التهاب رو بدن کم میکنند.

آنتی اکسیدان ها سربازهای دفاعی بدن در برابر سرطان هستند پس دقت کنید که حتما مقادیر کافی از اون هارو در روز استفاده کنید.

شما باید ۲-۴ عدد میوه و ۳-۵ واحد سبزیجات در طول روز استفاده کنید.

رنگ های مختلف بخورید:

سعی کنید از رنگ های متنوع خصوصا میوه ها و سبزیجات قرمز و بنفش رنگ استفاده کنید.

از منابع امگا۳ استفاده کنید:

حداقل دوبار در هفته ماهی استفاده کنید.

همچنین ازگردو و کنجد دربرنامه غذایی خود استفاده کنید.

ویتامین د خود را چک کنید:

امروزه مشخص شده ویتامین د نقش بسیار مهمی در بروز بسیاری از بیماری ها مانند سرطان و ام اس دارد پس حتما نسبت آزمایش دادن و نرمال کردن سطح آن در بدن اقدام کنید.

همچنین سعی کنید روزانه حداقل حدود ۱۰ دقیقه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید تا ویتامین د بدنتان تامین شود.

۳/تا آنجا که می توانید از استرس دوری کنید.

 

۴/ از مصرف دخانیات جدا بچرهیزید.

 

۵/سعی کنید به وزن درمحدوده نرمال دست پیدا کنید:

چاقی خود عامل موثر در سرطان می باشد.