دنیای امروز دنیای تنش و اضطرابه.
کمتر کسی رو میشه دید که استرس نداشته باشه یا راجب مساله ای نگران نباشه…

اما این استرس باعث یسری واکنش ها در بدن میشه که در دراز مدت میتونه سلامتیتون رو در خطر بندازه.
بالا بودن طولانی مدت کورتیزول یا هورمون استرس میتونه باعث افزایش قند خون، فشار خون و پوکی استخوان بشه.
استرس طولانی همچنین باعث کاهش حافظه، تمرکز، سردردهای میگرنی و افزایش شدید وزن هم بشه.

درادامه چندتا راهکار تغذیه رو بهتون پیشنهاد می کنیم که میتونه در کنترل استرس بهتون کمک کنه.

 


۱/ گلاب:
گلاب اثر آرام بخشی داره و میتونین از شربت گلاب برای ایجاد آرامش استفاده کنید.
همینطور مقداری گلاب رو در ظرفی بریزید و بالای تخت و یا روی میزکارتن قرار بدید.
عطر گلاب میتونه باعث آرامشتون بشه.

 

 

 

 

۲/سیب:
عطر سیب هم خاصیت آرامبخشی داره و همچنین خوردن یک عدد سیب روزانه به علت خاصیت فراوانش توصیهد میشه، پس بوییدن سیب رو فراموش نکنید.

۳/لیمو: بوییدن لیمو میتونه باعث آرامشتون بشه
۴/شیر و ماست: شیر به خاطر داشتن پروتئین خاصی باعث کاهش استرس میشه.
نوشیدن یک لیوان شیر قبل خواب به خواب راحت بسیار کمک می کنه

 

 

 

۵/دمنوش ها:

دمنوش هایی مثل گل گاوزبان، بابونه، اسطخدوس میتونن باعث کاهش استرس و همینطور خواب راحت بشن.دمنوش هارو فراموش نکنید.